پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
11409
-
الف
+

یادی از هنرمندان درگذشته «یوسف پیامبر» + عکس

به یاد درگذشتگانی که فرج‌الله سلحشور، کارگردان فقید سریال «یوسف پیامبر»، را یاری کرده‌اند.

به گزارش آی‌فیلم، با توجه به درخواست‌های مکرر مخاطبان شبکه آی‌فیلم، این شبکه پخش سریال «یوسف پیامبر (ع)» را در دستور کار قرار داد.

اما به بهانه پخش این مجموعه تلویزیونی فاخر، یادی نیز از هنرمندان درگذشته‌ای داشته باشیم که با هنرنمایی خود، بر فخر و منزلت مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر(ع» صحه گذاشتند.

فرج‌الله سلحشور

فرج‌الله سلحشور کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده، بازیگر و چهره‌پرداز صاحب‌نام ایرانی در سال ۱۳۳۱ در قزوین به دنیا آمد و در هشتم اسفند ماه ۱۳۹۴ نیز دعوت حق را لبیک گفت. از این هنرمند انقلابی کشورمان آثار متعددی به جا مانده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو مجموعه «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» اشاره کرد؛ دو سریالی که در دو برهه مختلف زمانی توانستند بخش اعظمی از مردم ایران را پای تلویزیون بنشانند.

در ۲۷ دی ۱۳۹۴، ریه‌های او از کار افتاد و بستری شد. پسر او، ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ گفت پزشکان امیدی به بهبود پدرش ندارند و حالش وخیم است.دفرج الله سلحشور که به سرطان ریه مبتلا بود در روز هشت ۸ اسفند ۱۳۹۴ درگذشت.

 

عباس امیری

«عباس امیری» با نام کامل عباس امیری‌مقدم که در سال ۱۳۲۲ در آمل به دنیا آمد و اصالتاً از طایفه امیری شهرستان آمل استان مازندران بود اما به دلیل شرایط کاری پدر از کودکی به استان گیلان و شهرستان رشت عزیمت کرد.

او که به شکل تجربی به آموختن تئاتر در رشت مشغول بود، توانست استعداد خود را در عرصه بازیگری روزافزون نمایان سازد تا اینکه به او پیشنهاد بازی در سینما شد و انصافاً در عرصه بازیگری سینما نیز خوش درخشید. علاقه‌مندان تلویزیون، بازی خوب و یک دست این هنرمند فقید را در مجموعه تلویزیونی «میرزا کوچک‌خان» به خاطر دارند.

مرحوم امیری در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت و در عرصه فیلم و سریال دینی و قرآنی، مخاطبان این ژانر بارها و بارها شاهد هنرنمایی او بر روی پرده نقره‌ای سینما و در صفحه تلویزیون بودند.

بازی در مجموعه تلویزیونی «امام علی(ع)» در نقش ابوموسی اشعری، فیلم سینمایی«روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی، مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر(ع)» به کارگردانی فرج‌الله سلحشور در نقش«آنخ مائو» کاهن معبد آمون، مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری در نقش«عامر بن مسعود» والی جدید کوفه از جمله ماندگارترین نقش‌آفرینی‌های مرحوم امیری در عرصه آثار دینی و قرآنی است.

سرانجام عباس امیری در هفتم اسفند سال ۸۹ در حالیکه مشغول بازی در فیلم تلویزیونی «صبح به خیر سرکار» بود دچار سانحه تصادف شد و در ۶۷ سالگی در بیمارستان فومن درگذشت.

رضا آقاربی

«رضا آقاربی» در سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد؛ وی تا مقطع دیپلم درس خواند و فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۶۰ با تئاتر آغاز کرد تا اینکه برای بازی در فیلم «پرچمدار» به کارگردانی شهریار بحرانی که به موضوع ترور شخصیت‌های انقلابی در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی می‌پرداخت، دعوت شد.

آقاربی در بسیاری از فیلم‌هایی در ژانر دفاع مقدس به ایفای نقش پرداخت که از آن جمله می‌توان به «دایره سرخ»، «عروس حلبچه»، «فرمان آتش» و... اشاره کرد و البته این اواخر حضور پررنگ و تأثیر او را در اغلب آثار دینی و قرآنی شاهد بودیم.

این هنرمند فقید علاوه بر بازی در مجموعه تلویزیونی قرآنی«یوسف پیامبر(ع)» در نقش «پادیامون» که رئیس محافظان معبد آمون بود، در مجموعه «مختارنامه» نیز در نقش «عبدالله بن وال» از جمله توابین قیام سلیمان بن صرد خزاعی نیز نقش‌آفرینی کرد.

رضا آقاربی سرانجام در مرداد سال ۸۷ در سن ۵۰ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

ناصر فروغ

«ناصر فروغ» با نام کامل ناصر فروغ جعفری، ۱۰ آبان ۱۳۲۹ در تهران متولد شد.

مرحوم فروغ پیش از بازی در مجموعه تلویزیونی«یوسف پیامبر(ع)» به نقش«خوفو» یکی از کاهنان معبد آمون، در بسیاری از فیلم‌ها و مجموعه‌های ارزشی و دینی به ایفای نقش پرداخته بود که از آن جمله می‌توان به «گذرگاه»، «پرده آهنین»، «سجده بر آب»، «تعقیب سایه‌ها»، «تیرباران» و... اشاره کرد.  

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون سرانجام در تاریخ ۱۷مهر ۱۳۹۲ در سن ۶۳ سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

رسول احدی

«رسول احدی» متولد ۱۳۳۹ در تهران بود و پیش از مدیریت فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر(ع)» سابقه کار حرفه‌ای در عرصه مدیریت فیلمبرداری بسیاری از آثار سینمایی و سریالی تاریخی و مذهبی را به عهده داشت که از آن جمله می‌توان به مجموعه تلویزیونی«ولایت عشق»، «تنهاترین سردار» و همچنین فیلمبرداری فیلم های دفاع مقدسی «حمله به اچ۳» و «مزرعه پدری» اشاره کرد. وی سرانجام در ۱۱ دی ۱۳۸۶ در سن ۴۷ سالگی  و هنگام بازگشت از سرصحنه فیلمبرداری دچار سانحه رانندگی شد و درگذشت.  ایکنا به روح تمامی این هنرمندان ارزشی و قرآنی به ویژه هنرمند تازه سفرکرده؛ فرج‌الله سلحشور درود می‌فرستد و همانطور که رهبر معظم انقلاب در توصیف آنها فرمودند: «قطعاً همه عوامل و دست‌اندرکاران مجموعه یوسف پیامبر(ع) نزد خداوند مأجورند» آرزو می‌کند، جایگاهی رفیع و متعالی در پیشگاه خداوند، انبیای الهی و صلحا داشته باشند.

محمد پورستار

محمود پورستار متولد 1318 در استان اردبیل بود و در سریال‌های متعددی همچون «مریم مقدس»، «مردان آنجلس»، «یوسف پیامبر» و «مختارنامه» ایفای نقش کرده است.

او که در سالهای پایانی عمر دچار عارضه سکته قلبی شده بود، مدت‌ها در بیمارستان بستری و سرانجام پس از بهبودی به خانه منتقل شد اما صبح روز ۲۵ آبان ۱۳۹۶ در منزل خود در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

ه خ/ ا.ا

 

نظر شما
ارسال نظر